Kirjasto on 2.4.2024 alkaen avoinna ma–to 12–18. | Poikkeavat aukioloajat

Haku

Sosiaali- ja terveysministeriön hallinnonalan tietohallinnon linjaukset vuosille 2012–2015

QR-koodi
Finna-arvio

Sosiaali- ja terveysministeriön hallinnonalan tietohallinnon linjaukset vuosille 2012–2015

Sosiaali- ja terveysministeriön hallinnonalan tietohallintolinjaukset on valmisteltu hallinnonalan laajana yhteistyönä. Linjausten lähtökohtina ovat hallinnonalan strategia Sosiaalisesti kestävä Suomi 2020 ja hallitusohjelma sekä sosiaali- ja terveydenhuollon kansalliset kehittämislinjaukset. Samoin siinä on otettu huomioon tietohallintolaki ja tietoturva-asetus sekä muut JulkICT-linjaukset.

Sosiaali- ja terveysministeriön hallinnonalan toiminta-ajatuksena on, että STM:n hallinnonalan tietohallinto mahdollistaa hallinnonalan toiminnan tehokkuuden, laadun ja vaikuttavuuden. Visiona on olla vuonna 2015 parhaimpia hallinnonaloja tietohallinnon osalta.

Hallinnonalan tietohallinnon kriittiseksi menestystekijäksi tunnistettiin ydintoiminnan ja ydinprosessien ymmärtäminen ja sitä tukevina kriittisinä menestystekijöinä arkkitehtuurin hallinta, palveluhallinta, sidosryhmien hallinta, hankkeiden hallinta sekä osaava henkilöstö.

Hallinnonalan tietohallinnon strategiset linjaukset: - Tietohallinnon ja ydintoiminnan saumaton yhteistyö, jolla varmistetaan ydintoiminnan ja palvelujen tehokkuus, laatu ja vaikuttavuus - Asiakkaille ja sidosryhmille tarjottavien palvelujen uudistaminen integroiduilla sähköisillä ratkaisuilla - Työn tuottavuuden parantaminen ja vaikuttavuuden lisääminen - Tietohallintolain ja JulkICT-strategian toimeenpano - Sosiaali- ja terveydenhuollon tiedonhallinnan kokonaisuus varmistetaan alueellisella, kansallisella ja kansainvälisellä tasolla

Kehittämishankkeet, joilla linjauksia toteutetaan, on ryhmitelty kokonaisarkkitehtuurin mukaisesti tieto-, tietojärjestelmä ja teknologianäkökulmiin. Tietoturvan ja varautumisen kehittämishankkeet on esitetty omana koko kokonaisuutenaan.

Tallennettuna: