Från 2.4.2024 biblioteket har öppet mån–tor 12–18. | Avvikande öppettider

Sökning

Om oss

Riksdagsbiblioteket är öppet för allmänheten. Biblioteket betjänar riksdagen men står till tjänst för alla som vill ha information om riksdagen, rättssystemet eller samhället. Information om biblioteket och arkiv.

Använd bibliotekets egen söktjänst Selma, när du söker material i Riksdagsbiblioteket. Uppgifterna om böckerna i söktjänsten Selma är en del av den nationella tjänsten finna.fi

Riksdagsbibliotekets samlingar, service och expertis är tillgängliga för alla. Största delen av våra tjänster är gratis. Kundtjänsten ger dig råd och vägledning om biblioteket, samlingarna och databaserna. Lånetiden är 28 dagar.

Titta in på Riksdagsbiblioteket på Auroragatan 6! Du når också kundtjänsten på numret 09-432 34 23 eller per e-post på biblioteket.service@riksdagen.fi.

Vi tar gärna emot respons om vår nya söktjänst.

På webbplatsen ”Vad är Finna?” får du information om Finna och de organisationer som ingår i Finna.